1 - هک و امنیت
فراآموزش

آموزش کامل افزایش امنیت وردپرس و جلوگیری از حملات هکرها (قسمت ۱)

هک و امنیت

مدت زمان خواندن مقاله: ۱۰ دقیقه

یکی از مهمترین مسائل و دغدغه های وردپرسی ها, جلوگیری از هک و تامین امنیت وردپرس هست که به راحتی نمی شود از کنارش عبور کرد. سیستم دیریت محتوای سایت وردپرس به دلیل محبوبیتی و عمومیتی که در بین سایت سازها داره همواره در معرض نفوذ و هک قرار دارد به ویژه این که در حال حاضر, استفاده روزافزون از وردپرس در سایتها, باعث بیشتر و بیشتر شدن دغدغه هک سایت های وردپرسی شده است. امنیت ذاتا یک موضوع نسبی هست بنابراین نمی شود با قطعیت گفت که سیستمی امنیت کامل دارد. پس این شرایط ایجاب می کند که از همه ابزارها و راهکارهای موجود استفاده کنیم تا امنیت وردپرس را ارتقا دهیم.

در این مقاله,برای این که بتوانید امنیت سایت را افزایش دهید قصد داریم که راهکارهای تامین امنیت وردپرس بپردازیم این آموزش باعث می شود تا حد بسیار زیادی بتوانید از هک و نفوذ جلوگیری کنید. پس اگر با هک در سایت خود مواجه شدید تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا راهکارهای امنیتی را در این مقاله بیاموزید.


نحوه تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک وردپرس


هک و امنیت

اگر سایتی دارید که مورد نفوذ یا هک قرارگرفته می دانید که در این مواقع احتمالا کل محتوا و اطلاعات سایت در معرض سرقت قرار می گیرد و بدتر از آن موقعی است که بدون این که شما متوجه چیزی یا خللی در ظاهر سایت بشوید نفوذی اتفاق می افتد و  هم هیچ مشکل خاصی هم برای سایت پیش نمی آید اما با این حال محتوا و اطلاعات سایت شما, در اختیار نفوذکننده است و برای آن شخص ارسال می شود یعنی می تواند با یک نفوذ به طور مستمر اطلاعات اصلی سایت و اطلاعات کاربران شما را استخراج و منتشر کند.

از شروع کار و زمانی که اقدام  به نصب و راه اندازی وردپرس می کنید, بهتر است که همه روش های افزایش امنیت وردپرس را بکار بگیرید تا از هرگونه نفوذی جلوگیری کنید. این درست است که بخشی از امنیت سایت به سیستم مدیریت محتوا بستگی دارد اما  بخش مهمی هم مربوط به امنیت هاست و سرور شما است که از نظر امنیتی باید در سطح بالایی قرار داشه باشد. پس نکته اولیه و اساسی که باید رعایت کنید این است که از هاستی استفاده کنید که میزان امنیت بالایی داشته باشد یا تضمین کننده امنیت سایت شما باشد.


۱) تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ کل سایت


مهمترین راهکاری که برای تامین امنیت هاست سایت باید در نظر داشته باشید این است که یک نسخه پشتیبان وردپرس بطور کامل از سایت خود تهیه کنید تا هر زمان مشکل امنیتی بوجود آمد بتوانید در زمان کوتاهی این مشکل را برطرف کنید. لذا سعی کنید که طوری برنامه ریزی کنید که هر چند روز یک بار یا در دوره های زمانی کوتاه تر یک فول بک آپ از هاست بگیرید.


۲) آپدیت و به روز رسانی مداوم وردپرس


نکته مهم و حیاتی برای ارتقا و تامین امنیت سایت های وردپرسی, این است که وردپرس و قالب ها و افزونه هایی که استفاده می کنیم همیشه به روز باشند یا آنها را بروزرسانی کنیم. باید در نظر داشته باشید که تیم وردپرس, همواره باگ های امنیتی این سیستم مدیریت محتوا را برطرف می کند و قابلیت های جدید را به آن اضافه می کند و به مشکلات آن رسیدگی می کند. پس هر زمان که وردپرس شما هشدار بروزرسانی داد, در اولین زمان ممکن, وردپرس خود را آپدیت کنید. پس وقتی وردپرس آپدیت ارائه می دهد باید در اولین فرصت اقدام به آپدیت وردپرس کنید. قالب ها و افزونه ها را نیز به همین ترتیب باید آپدیت کنید.

مقاله ی بعدی را نیز بخوانید تا از باقی راهکارها باخبر شوید و از امنیت سایت خود محافظت کنید.

 

 

نظرات درباره دوره (1)

*
*

    هکر! مهمان 14/09/1399 جواب

    خیلی خوب بود