1 - سئو و انواع آن
فراآموزش

سئو و انواع آن

سئو و انواع آن

مدت زمان خواندن مقاله: ۱۱ دقیقه

سئو به معنای بهینه سازی موتور های جستجومی باشد که از عبارت Search ENGINEOPTIMIZATION گرفته شده است. به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو نیست. بلکه مشاهده ‌وبسایت ها در  صفحات اول گوگل می باشد. روشی است که برای تغییر استراتژی یک وب سایت‌ و از  مهمترین عوامل است که می تواند در بازدید صفحات در نتایج ابتدایی جستجو بسیار موثر باشد. انجام سئو بر روی سایت کار ساده‌ای نیست و برای انجام این کار باید صبور باشید. بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئو کار  انجام می شود.


اهداف سئو  بر روی سایت چیست ؟


اهداف سئو

هدف از انجام سئو بر روی سایت ها  کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن نتایج جستجوی سریعتر  و افزایش ارتباط بین صفحات جستجو شده همچنین در نتایج جستجو توسط کاربران می باشد. صفحات نمایش دادن بهینه سازی مزایای زیادی برای کاربر و موتور های جستجو دارد که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط با مطلب جستجو شده را پیدا می‌کند و موتورهای جستجو قابل اعتمادتر خواهند شد چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.
بسته کلمات کلیدی  و رقابتی که در بهینه سازی سایت استفاده می شود سئو می تواند ماه‌ها زمانبر باشد تا به نتیجه خوبی برسد در حالی که ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای آن باعث بهبود و افزایش رتبه‌بندی سایت شما و افزایش بازدیدکنندگان خواهد شد. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه اول که حدود ۵۸  درصد از بازدید ها در نتیج اول تا سوم جستجو است.
وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که ارائه می دهند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت می کنند.
مطالعات نشان می‌دهد که کاربران خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی در نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعات  مشخص می‌کند که حدود ۷۳درصداز  کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها ۲۷ درصد دیگر روی پیوندهای لیست های پرداخت شده کلیک می‌کنند. این تحقیقات نشان می دهد که که شرکت‌ها از تاثیر مهمی که  سئو می تواند در سایت شرکتشان  داشته باشد با خبر هستند و  حاضر برای آن زمان و هزینه صرف کنند.


سئو آن پیج چیست ؟(ONPAGESEO)


سئو درون صفحه یا آن پیج  به معنای کنترل مستقیم محتویات سایت ها مانند متن، تصویر، فیلم و… است؛ به طور کلی هر تغییری که  در سایت خود انجام می دهید و یا هر متنی که در سایت بار گذاری می کنید. مربوط به بهینه سازی داخلی است و از مهم ترین روش ها در بهینه سازی سایت می باشد  در بهینه سازی داخلی شما بیشترین کنترل را روی سئو سایت دارید. هر گونه تغییری را که در محتویات سایت خود انجام می دهید در نتایج جستجو تاثیر بسزایی دارد.


سئو آف پیج چیست؟ (OFFPAGE)


بهینه سازی سئوی خارجی برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو و درک و محبوبیت بهتر وبسایت و کسب اعتماد و افزایش قدرت یک وبسایت است و شامل تمام کار هایی است که در خارج از وب سایت انجام می شود. برای مثال : فعالیت در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات ، لینک دهی در نظرات ، لینک دهی در انجمن ها و اشتراک گذاری ویدیو و …. وقتی آف پیج انجام می شود به موتورهای جستجو متوجه این موضوع که مطالب سایت ارزشمند هستند که برای آن تبلیغ می شود، می شوند. با این کار می توان طرفداران بیشتری جذب کرد.

سئو خارجی بیش از ۷۰% و سئو داخلی نزدیک به ۳۰% فاکتور های سئو را در بر می گیرند. فقط باید توجه داشت که بهینه سازی خارجی مانند شمشیر دولبه است یعنی همان قدر که می تواند برای یک سایت مفید باشد می تواند مضر نیز باشد و باعث شود یک سایت جایگاه خود را از دست داده و با افت رتبه مواجه شود.


سئو کلاه سفید چیست؟


سئو کلاه سفید مجموعه ای از  تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های است که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کند. این روش به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو نیست. همچنین میتوان به آن، بهینه سازی اخلاقی نیز گفت به دلیل این که اجرای بلندمدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می‌کند.

 

 

 

نظرات درباره دوره (0)

*
*